
Już od 1853 w szwajcarskim miasteczku Le Locle marka Tissot produkuje najwyższej jakości zegarki. Są one znane na całym świecie, a wszystko to dzięki zaangażowaniu założyciela. Charles-Émile Tissot podróżując po świecie, rozsławił rodzinną firmę w wielu miejscach, co znacząco zwiększyło jej zarobki. "Innowacja przez tradycję", jeden z filarów filozofii producenta, pozwala klientom być cały czas zaskakiwanymi nowymi rozwiązaniami, które tworzone są w poszanowaniu dla tradycji. Na pozytywny wizerunek Tissot wpływają także ambasadorzy marki, o których dziś kilka słów więcej.
Marka Tissot jest ściśle związana ze środowiskiem koszykówki. Od 2015 roku jest sędzią czasowym NBA, natomiast w 2008 roku producent nawiązał współpracę partnerską z FIBA - Międzynarodową Federacją Koszykówki. Dlatego wśród ambasadorów Tissot nie mogło zabraknąć samych graczy. Jednym z nich jest Damian Lillard, który w 2013 roku zdobył nagrodę dla najlepszego debiutanta. Od początku wierny klubowi Portland Trail Blazers został uznany za objawienie wśród współczesnego pokolenia koszykarzy. Nosząc zegarki Tissot, promuje pozytywne wartości związane z grą i światem sportu.
W szeregach przedstawicieli Tissot znajdziemy także Klaya Thompsona, koszykarza ligi NBA, rzucającego obrońcę Golden State Warriors oraz trzykrotnego mistrza świata NBA, a także medalistę Mistrzostw Świata i Igrzysk Olimpijskich. Tytuły mówią same za siebie. Tym, co łączy Thompsona i Tissot, są ambicja i determinacja w dążeniu do celu. Clint Capela, kolejny ambasador szwajcarskiej manufaktury, zaczął swoją przygodę z koszykówką w wieku 13 lat w klubie w Meyrin, niedaleko Genewy. W 2014 roku dołączył do NBA, zostając graczem Houston Rockets. Punktem wspólnym dla Capeli i Tissot jest oczywiście Szwajcaria. Ostatnim ambasadorem związanym ze światem koszykówki jest Tony Parker. Ten czterokrotny mistrz NBA, choć dziś jest już na sportowej emeryturze, dalej inspiruje kolejne pokolenia i zaraża je swoją pasją, zaangażowaniem i poczuciem odpowiedzialności. Wartości te są ważne także dla Tissot, a promując je razem, marka i mistrz mają zdecydowanie większą siłę.
Firma Tissot, znana ze swego zaangażowania w świat sportu, czynnie angażuje się także w dyscypliny motocyklowe. W 2001 roku została oficjalnym chronometrażystą MotoGP™, a 2 lata później stworzyła pierwszy zegarek we współpracy z organizatorem wyścigów. W 2004 roku powstała seria Tissot T-Race, która inspirowana jest sportami motocyklowymi. Natomiast rok 2011 to czas, kiedy Tissot zostaje sponsorem wyścigów World Superbike.
Kim są ambasadorzy Tissot związani ze światem wyścigów motocyklowych? Pierwszy z nich, Marc Márquez, to ośmiokrotny mistrz świata w trzech kategoriach. Ten hiszpański sportowiec zasłynął ze swej pracowitości. Na torze rozpoznamy go po ekstremalnej pozycji na motocyklu - kąt nachylenia mężczyzny potrafi wynosić nawet do 70°. Cechujący Márqueza perfekcjonizm to wartość, którą wyznaje także Tissot - dążenie do ciągłego doskonalenia to zaleta zarówno w świecie sportów, jak i zegarmistrzostwa. Kolejnym przedstawicielem marki jest Thomas Lüthi, kierowca wyścigowy pochodzący ze szwajcarskiego Berna. Uhonorowany tytułami za wybitne osiągnięcia, wciąż bije rekordy prędkości, sięgające nawet 300 km/h. Z zegarmistrzowską manufakturą mężczyzna dzieli wartości takie jak upór w dążeniu do celu oraz odwaga sięgania po marzenia, a także umiejętność pracy zespołowej.
Nawiązując do kolarskich partnerstw marki Tissot, nie sposób nie wspomnieć o współpracy z Tour de France, gdzie odpowiada ona za oficjalny pomiar czasu podczas wyścigów kolarskich organizowanych na całym świecie. Wśród partnerstw można wymienić także te z Giro, hiszpańskim wyścigiem La Vuelta (Tissot dokonuje podczas tych zawodów pomiarów czasu) oraz International Cycling Union, dla którego marka jest oficjalnym chronometrażystą. W gronie ambasadorów Tissot zaszczytne miejsce zajął Primož Roglič. Pochodzący z byłej Jugosławii mistrz kolarski po kilkuletniej przygodzie z narciarstwem postanowił zamienić narty na rower. Szybko okazało się, że była to bardzo dobra decyzja, bo już po kilku latach stał się jednym z czołowych zawodników. W 2020 roku zajął pierwsze miejsce w rankingu Cycling UCI. Dokładny pomiar czasu jest dla niego równie ważny, co dla Tissot.
Do grupy ambasadorów szwajcarskiej manufaktury należą także osoby ze świata kultury. Mowa tu o Arthurze Chen, Huangu Xiaoming oraz Liu Yifei. Ten pierwszy jest chińskim aktorem, który zadebiutował na dużym ekranie w wieku dziesięciu lat rolą w filmie „Sacrifice”. Od tamtej pory wciela się w liczne postacie, a jego talent nagrodzony został wieloma nagrodami. Chen zawsze podkreśla, by nie bać się spełniania marzeń i podejmować w życiu nowe wyzwania, które zapewniają rozwój. Takie podejście jest zdecydowanie bliskie także marce Tissot. Liu Yifei oprócz tego, że aktorką, jest także piosenkarką i modelką. Znana głównie z roli w The Legend of Sword and Fairy, Zakazanym królestwie oraz Mulan. Z wdziękiem prezentuje zegarki Tissot. Huang Xiaoming, aktor, piosenkarz i model, jest absolwentem pekińskiej Akademii Filmowej. Swoją karierę zaczynał od małych ról, by z czasem przenieść się do wysokobudżetowych produkcji. Znany ze swego zaangażowania w obronę środowiska, przykłada dużą wagę do szczegółów. Dokładnie jak Tissot.
Tissot przykłada dużą wagę do spójności wizerunku marki. Dlatego w grupie ambasadorów tego szwajcarskiego producenta znajdują się osoby, które współdzielą jego wartości. To specjaliści w swoim fachu, najlepsi w zawodach i dyscyplinach, które uprawiają. Inspirują i udowadniają, że pasja i zaangażowanie nadal się opłacają.