FossilGgroup, Inc. to amerykańska firma mająca swoją główną siedzibę w mieście Richardson w stanie Teksas. Jej początki sięgają 1984 roku, kiedy mieszkający w Dallas Tom Kartsotis, namawiany przez swojego brata Kostę, zarejestrował spółkę Overseas Products International. W założeniu produkowane przez nich zegarki miały stanowić amerykańską konkurencję dla powszechnych ówcześnie szwajcarskich czasomierzy.
Pierwszym krokiem Kartsotisa było zatrudnienie Lynne Stafford jako głównej projektantki (później zostali małżeństwem) oraz podpisanie umowy z manufakturami na wyprodukowanie pierwszej linii 1500 zegarków. Początkowo były to egzemplarze utrzymane w stylu „retro”, których nietypowa forma miała zainteresować odbiorców. Kartsotis i Stafford wzorowali się szczególnie na projektach zegarków z lat trzydziestych, czterdziestych oraz pięćdziesiątych, chcąc przy tym szczególnie zwrócić uwagę młodszych pokoleń średniej oraz wyższej klasy. Plan ten powiódł się całkowicie, gdyż już w 1987 roku firma miała zarejestrowaną sprzedaż za aż 2 milionów dolarów w samym tylko Teksasie; w tym też roku po raz pierwszy oficjalnie zaczęto używać nazwy Fossil na określenie całej firmy. Termin ten wywodzi się z astrofizyki jako określenie na kopalne grupy galaktyk, których ślad widoczny jest jedynie w promieniowaniu rentgenowskim. W 1988 roku, dzięki zatrudnieniu brata Kosty, korporacja przeżyła kolejny skok rozwojowy. Fossil stał się marką rozpoznawalną w całych Stanach Zjednoczonych, osiągając w 1989 roku pułap sprzedaży na poziomie aż 20 milionów dolarów. Ciągle się rozwijając, firma wypuszczała na rynek kolejne generacje zegarków, wzorowane na egzemplarzach użytych w filmach o przygodach Indiany Jonesa, bardzo popularnych na przełomie lat 80 – tych i 90 – tych. W początku lat dziewięćdziesiątych Fossil zdecydował się na ekspansję poza granice Stanów Zjednoczonych, a pierwszym miejscem dystrybucji zagranicznej stała się miejscowość Traunstein w Niemczech. Ponadto w 1994 firma Kartsotisa produkowała rocznie ponad 4 miliony zegarków, co wraz z gigantycznymi przychodami stawiało ją w szeregu potentatów producentów zegarków.
W następnych latach Fossil otwierał swoje filie w kolejnych krajach m.in. we Francji i Włoszech lub zlecał konkretnym firmom dystrybuowanie swoich zegarków. Wykraczając ze swoją działalnością poza granice kontynentów amerykańskiego i europejskiego, Kartsotis ruszył na podbój Dalekiego Wschodu. Najważniejszym celem było przy tym zdobycie bardzo trudnego rynku japońskiego, który sam przecież generuje znakomite czasomierze; ostatecznie w połowie lat dziewięćdziesiątych udało się podpisać umowę z gigantem Seiko na wyłączną dystrybucję egzemplarzy Fossil w „kraju kwitnącej wiśni”. Po wielu latach Fossil Group zawitał także do Polski; w 2015 roku powstał oddział Fossil Poland, który posiada wyłączność w rozprowadzaniu swoich zegarków na terenie naszego kraju.
Fossil w swojej ofercie ma nie tylko znakomite czasomierze własnej produkcji, czyli egzemplarze sygnowane logo „Fossil” oraz młodszej linii „Relic”, lecz również dostarcza modele innych, należących do niego kolekcji lub firm zaprzyjaźnionych. Momentem przełomowym wydaje się być zakupienie przez amerykańskiego potentata szwajcarskiej marki Zodiac; w ten sposób korporacja nie tylko zakupiła nową markę, ale także zyskała dostęp do doskonałych szwajcarskich technologii oraz fabryk. W 2012 roku firma stała się też głównym udziałowcem w duńskiej spółce Skagen Designs. Ponadto Fossil prowadzi niezwykle rozbudowany system licencyjny, dzięki czemu rozliczni właściciele marek modowych mają możliwość wypuszczania na rynek autorskie projekty czasomierzy wyposażonych w doskonałe mechanizmy Fossil. Wśród zaprzyjaźnionych marek można znaleźć takie sławy jak: Adidas, Emporio Armani, Michael Kors, DKNY oraz Diesel.
Spółka Kartsotisa podejmuje również współpracę z rozlicznymi markami, wypuszczając na rynek limitowane kolekcje zegarków. W ten sposób powstały linie związane z popularnymi filmami – Piraci z Karaibów, Gwiezdne Wojny, Matrix, Pokemon – czy ikonicznymi postaciami – Superman, Batman, Wonder Woman, Elvis Presley. W 2006 roku Fossil stał się oficjalnym partnerem amerykańskiej ligi NFL, co zaowocowało stworzeniem zindywidualizowanych dla każdej drużyny kolekcji czasomierzy.
Począwszy od 2000 roku Fossil podjął się wyzwania stworzenia smartwatchy. Zwieńczeniem tych starań było wyprodukowanie w 2003 roku Naręcznego Fossila PDA, działającego w oparciu o system „Palm” oraz wypuszczenie na rynek modelu „Caller ID” w 2006 roku. W następnych latach projektanci teksańskiej korporacji próbowali stworzyć zgrabny projekt łączący smartwatche z kształtem klasycznego zegarka. Owocem tego planu są Czasomierze generacji Fossil Q, które można podzielić na linie z ekranem dotykowym oraz te, których cyferblaty łączą tarcze tradycyjne z wyświetlaczem.
Wszystkie te działania skutkują tym, że Fossil wybija się na rynku producentów zegarków, oferując doskonałą amerykańską alternatywę dla znakomitych czasomierzy szwajcarskich i japońskich. Firma jest obecna na wszystkich ważniejszych rynkach światowych, a swoją innowacyjnością oraz solidnością wykonania produktów zyskują sobie kolejne rzesze oddanych odbiorców.