Większość producentów umieszcza na swoich produktach wyraźne logo, mając na celu podkreślenie oryginalnego charakteru marki. Nie inaczej jest w branży zegarmistrzowskiej, gdzie na tarczach wielu zegarków widoczne są rozmaite znaki firmowe. Jednak można zauważyć, że coraz częściej producenci zamiast dużego logotypu wybierają coś znacznie subtelniejszego - monogramy, czyli kilka liter lub znaków połączonych ze sobą, które tworzą podpis, kojarzony jednoznacznie z daną marką.
Delikatny, nierzucający się w oczy monogram, wygląda niezwykle elegancko. Daje on również poczucie przynależności do danej grupy. Stanowi też wyznacznik statusu społecznego, jak i może być wyrazem znajomości trendów. Najsłynniejsze domy mody postawiły właśnie na monogramy, odchodząc od dużych logotypów, które wyglądają kiczowato i tanio. Istnieją marki, których osobom zaznajomionym z modą przedstawiać nie trzeba. Armani to jeden z najbardziej pożądanych projektantów na świecie. Literki AX od razu budzą jednoznaczne skojarzenie z brandem oraz linią Armani Exchange. Włoska marka Furla i ich ciekawy monogram stanowiący połączenie liter F oraz A, wygląda elegancko, ale tez intrygująco. Cztery połączone ze sobą literki G jednoznacznie kojarzą się z marką Guess. Monogram stanowi więc prosty, lecz skuteczny sposób komunikacji zarówno marki z klientami, jak i klientów z resztą społeczeństwa.
Czy duże logotypy są modne? Obecnie mamy fantastyczny moment w modzie, w którym wszystko jest modne. Czy duże, przykuwające wzrok loga są kiczowate? Możliwe, ale takie mają być. Niektóre brandy, specjalnie powiększają logotypy, nadają im jaskrawe barwy, tak by rzucały się w oczy. Pamiętajmy, że moda ma być również dobrą zabawą. To od nas zależy co i jak nosimy. Loga takich marek jak Michel Kors, adidas Originals, czy Emporio Armani niejednokrotnie stanowią centralny punkt danego produktu. Chyba każdy kojarzy logo krokodyla, z marką Lacoste. Subtelny znaczek z biegiem czasu stał się mocno eksponowanym symbolem. Nie ma on sygnować marki, ma on być wzorem samym w sobie. Projektanci coraz częściej sięgają po loga w maksymalistycznym, przerysowanym wydaniu, równie często sięgają po nie klienci!
Dlaczego warto wybrać z zegarki z monogramem? Banalnie można powiedzieć, bo są modne, ale co istotniejsze z mody nie wychodzą. Jest to inwestycja, a nie wydatek. Pamiętajmy, że światowe marki dbają o jakość swoich produktów i oprócz walorów estetycznych, wewnątrz zegarka umieszczone są sprawdzone mechanizmy kwarcowe, pochodzące od światowych producentów. Zegarek Armani Exchange Cayde AX2714 to przykład męskiego, eleganckiego zegarka. Bransoleta typu mesh ze stali szlachetnej w połączeniu z klasyczną okrągłą kopertą stanowi ponadczasowe połączenie zarówno do biurowych, jak i casualowych stylizacji. Monogram o srebrnej barwie został umieszczony po prawej stronie czarnej tarczy.
Marka Guess na przekór wszystkim lubi szokować, bawić się modą i trendami. Dlatego wśród szerokiego portfolio marki znajdziemy modele bogato zdobione z powielonymi monogramami, jak i te, które monogram traktują w sposób oszczędny. Przykładem takiego zegarka jest G Twist W0911L5. Jeden różowo-złoty monogram przypominający ornament umieszczono w centralnej części białej tarczy. Tworzy to kobiecą i świeżą kompozycję.
Marka Furla to najlepszy przykład dyskretnego, eleganckiego monogramu. Szeroki asortyment brandu sprawia, że zarówno minimalistki, jak i fashionistki znajdą coś dla siebie. Szczególną uwagę zwraca model Furla Multifunction WW00030008L4. Połączenie srebra ze złotem oraz zielenią, przywodzi na myśl bogaty, pełen blichtru Mediolan. Monogram w tym wypadku umieszczony został na godzinie 12 w formie indeksu.
Zegarki z widocznym logiem, to wybór dla ludzi śmiałych, lubiących eksponować swoje zakupowe wybory. Zegarki opatrzone logotypami to idealny wybór do casualowych, jak i sportowych stylizacji. Zegarek męski Michael Kors Lenox MK8939 to najlepszy przykład modelu, w którym logo zdobi całą tarczę. Warto wspomnieć, że w tym wypadku logo marki jest również jej monogramem.
Koniczyna symbolizująca różnorodność marki połączona z trzema charakterystycznymi paskami to logo, którym sygnowane są produkty z linii adidas Originals. Ten rozpoznawalny przez wszystkich znak powstał w 1972 roku, a swoją oficjalną premierę miał podczas igrzysk olimpijskich w Monachium. Streetowy model AOST22039 w sposób niebanalny interpretuje ten znak. Logomania nie lubi nudy!
Armani to włoski dom mody. Wśród wielu marek, które znajdują się pod jego szyldem, jest topowa Emporio Armani. Charakterystyczne logo przybrało postać orła z głową skierowaną w prawą stronę. Symbolizuje on wysoką jakość produktów, jak i odnosi się do światowego sukcesu, jaki odniosła marka. Interesującym modelem z wyrazistym logiem, sprytnie wkomponowanym w tarczę jest zegarek męski AR60032.
Monogram, jak i logo mają nie tylko przyciągać uwagę, stanowią one podpis marki, jej wizytówkę. Produkty z takim znakiem, promują sam produkt, jak i wartości, jakimi kieruje się dana firma. Klienci, decydując się na zegarki z monogramem czy logiem, kierują się nie tylko względami estetycznymi, ale i etycznymi! A Ty masz już swój zegarek z monogramem? A może wolisz wyraziste loga?