Jakiś czas temu do sklepu Fabryki Zegarków zawitały wyjątkowe zegarki marki U-BOAT. Te modele prosto ze słonecznej Toskanii na swoich nadgarstkach noszą ludzie kina, sportu oraz celebryci. Dziś trochę więcej o wyjątkowych ambasadorach tych włoskich czasomierzy.
Początki historii marki sięgają roku 1942, kiedy to włoski inżynier, Ilvo Fontana, projektuje na zlecenie włoskiej marynarki wojennej zegarki dla pilotów. Cechują się one doskonałą czytelnością, są wodoszczelne, a do tego wszystkiego wyróżnia je oryginalne wzornictwo. Ponieważ czas wojny nie sprzyjał realizacji projektów Fontany, mężczyzna musiał schować je do szuflady i porzucić zegarmistrzowskie marzenie.
W roku 2000 wnuk Ilvo, Italo Fontana, zainteresowany szkicami dziadka, postanawia wcielić projekty w życie. Tak powstaje U-BOAT, marka, która w ciągu 6 lat otwiera butiki i punkty sprzedaży na całym świecie.
Dobra strategia marketingowa, oryginalność projektów oraz doskonała jakość produktów sprawiają, że zegarki U-BOAT stały się obiektami pożądania. Po kilku latach funkcjonowania marki na rynku czasomierze te pojawiają się na nadgarstkach sławnych aktorów, wokalistów czy sportowców. Można wśród nich wymienić nazwiska takie jak: Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Tom Cruise, Giorgio Armani, Robert De Niro, Jeremy Clarkson, Jay-Z czy Robert Lewandowski. Oprócz tego, że gwiazdy noszą modele U-BOAT na co dzień oraz wielkie wyjścia, np. uroczyste gale, projekty marki pojawiają się także na dużym ekranie.
Zegarki włoskiego producenta można regularnie podziwiać w filmach kinowych oraz teledyskach. Wykorzystano je na przykład w filmie „Tokarev”, w którym jedną z głównych ról odgrywa Nicolas Cage, a także w trzeciej części serii amerykańskich przygodowych filmów akcji „Niezniszczalni” - zegarki U-BOAT nosili tam Arnold Schwarzenegger oraz Kelsey Grammer. Z racji tego, że modele często pojawiają się w filmach, nie może ich też zabraknąć na premierach. Tym bardziej że Italo Fontana bierze czynny udział w wydarzeniach z tego świata - sponsoruje Magna Grecia Film Festival i Sa.Fi.Ter oraz Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych. Dzięki temu U-BOAT bezsprzecznie kojarzy się nam ze światem filmu i niesamowitych opowieści, które są jego częścią.
Modeli U-BOAT nie brakuje także w branży muzycznej. Zegarek U-BOAT nosi na swoim nadgarstku rosyjski wokalista Emin. Kampanię dla marki tworzy obecnie współzałożyciel i wokalista zespołu industrial-metalowego RAMMSTEIN Till Lindemann. Oprócz podboju rynków zagranicznych producent ma się dobrze także na własnym podwórku. Ze względu na pochodzenie marki wśród ambasadorów zegarków U-BOAT można znaleźć także wielu włoskich wokalistów, np. Renato Zero, Claudio Baglioni, Cesare Cremonini, Federico Zampaglione.
Italo Fontana to człowiek renesansu, jak na prawdziwego Włocha przystało. Oprócz smykałki do wyjątkowych projektów i zamiłowania do kinematografii mężczyzna jest też wielkim fanem sportu - w szczególności zaś motoryzacji. Z tego powodu marka U-BOAT sponsoruje jeden z zespołów GP, Pramac Racing. Wspiera także znanego customizera, Dino Romano, którego sponsorował również podczas bicia rekordu prędkości w Salt Lake City, motocyklem napędzanym gazem ziemnym.
Swoją obecność marka zaznaczyła także za pomocą wyjątkowych sportowych aut typu turismo. Na desce rozdzielczej włoskiego ATS GT można od 2019 roku zauważyć zegar U-BOAT, który dostępny jest zarówno w wersji cyfrowej, jak i analogowej. Przy zakupie tego dopracowanego w każdym detalu samochodu nowy właściciel otrzymuje limitowany zegarek U-BOAT z serii Chimera.
Oprócz motoryzacji U-BOAT wspiera także kolarzy. Producent jest jednym ze sponsorów kolarza szosowego Vincenzo Nibali. Mężczyzna jest jednym z siedmiu kolarzy w historii, którzy wygrali trzy Wielkie Toury - Tour de France (2014), Giro d'Italia (2013,2016) oraz Vuelta a Espana (2010). Fontana w geście podziwu zaprojektował zegarek specjalnie dla Vincenzo.
Chyba żadna stosunkowo młoda marka zegarmistrzowska nie może pochwalić się tak charyzmatycznym właścicielem i projektantem jak U-BOAT. Italo Fontana jest wszędzie. Z zaangażowaniem wspiera świat filmu, by po chwili dać znać, że jego zegarek pojawił się w nowym teledysku, zaraz potem słyszymy o kolejnych wyścigach motoryzacyjnych, które wspiera marka. Jakby tego było mało, mężczyzna wciąż zaskakuje nas świeżymi i innowatorskimi projektami, które są uwielbiane nie tylko w świecie sław, lecz także wśród miłośników zegarków. Wszechstronność Fontany sprawiła, że marketing marki nakręca się już właściwie sam.
Kultowe, mimo nieco ponad 20 lat istnienia na rynku, zegarki U-BOAT znajdziesz w naszym sklepie internetowym Fabryka Zegarków. Jest w czym wybierać!