Balticus to jeden z najbardziej rozpoznawanych producentów zegarków z Polski. Na rynku pojawił się w 2016 roku i od tamtego czasu nieustannie się rozwija, czego dowodem są liczne sukcesy w postaci kolaboracji, wyników sprzedaży i grona wiernych klientów. Estetyka tych wysokiej jakości zegarków nawiązuje do nadmorskiego klimatu - w końcu powstają one w Trójmieście. Prestiż modeli został szeroko doceniony, na co duży wpływ miały współprace Balticusa z przedstawicielami świata sportu. Dzisiaj opowiem Wam o nich nieco więcej.
W roku 2020 Balticus zyskał nową twarz. Ambasadorem, a jednocześnie inwestorem marki został Kamil Grosicki. Piłkarz występuje na pozycji pomocnika w reprezentacji Polski oraz angielskim klubie West Bromwich Albion. Kiedy firma zyskała w minionym roku status spółki mężczyzna postanowił ją wesprzeć i zainwestował w akcje Balticusa. Przekonała go do tego wysoka jakość zegarków.
„Świetne projekty, skupienie na detalach oraz użyte materiały zadecydowały, że wspólnie będziemy pracowali nad rozwojem marki.”
- Instagram Kamila Grosickiego
Dlaczego to właśnie Grosicki stał się twarzą marki? Jak znajdziemy na jej stronie - piłkarz jest doskonałym przykładem osoby, dla której ważny jest duch walki, pasja i zaangażowanie w dążenie do celu. Sportowe wartości powinny być ponadczasowe, a ponieważ marka Balticus chce się w swoich działaniach kierować podobnymi wzorcami, to wybór Grosickiego na jej ambasadora staje się oczywisty.
Początek współdzielenia przez markę sportowych wartości to kolaboracja z Wisłą Kraków. W listopadzie 2019 roku Balticus zaprezentował zegarek stworzony we współpracy z tym piłkarskim klubem. To pierwszy model producenta, w którym zastosowano szwajcarski mechanizm Sellita SW200. Projekt stanowi nawiązanie do logo klubu. Na tarczy umieszczono trójwymiarowy wizerunek piłki oraz białą gwiazdę. Na przeszklonym deklu znajdziemy kolorowy herb Wisły Kraków oraz cytat Henryka Reymana - legendy polskiej piłki („Nie dopuście tego, aby ludzie uznali Was za niegodnych podania ręki”). Zegarek Balticus objęto limitacją - powstało tylko 114 sztuk, co jest nawiązaniem do rocznicy powstania klubu. Zestaw z dodatkowym paskiem został zapakowany w pamiątkowe pudełko, na którym znajduje się biała gwiazda. Za inspirację dla projektu posłużył pierwszy zegar stadionowy Omegi.
Pasja marki Balticus do piłki ręcznej zaowocowała w listopadzie 2020 roku kolejną sportową relacją - producent został oficjalnym sponsorem PGNiG Superligi. W ramach tego patronatu funduje on nagrody dla zawodników w postaci zegarków Balticus. Dla szczypiornistów przygotowano model Balticus Volans, zawodniczki są natomiast honorowane zegarkami Balticus Sky. Dekle tych wyjątkowych nagród zostały opatrzone pamiątkowym nadrukiem. Nagroda przyznawana jest raz w miesiącu i otrzymuje ją najlepszy zawodnik lub najlepsza zawodniczka Superligi. Co więcej, modele Balticus to oficjalne zegarki graczy PGNiG - możemy je podziwiać na nadgarstkach sportowców.
Jak widać, Balticus jest w swych działaniach bardzo spójny. Wszystkie współprace i patronaty marki są przemyślane i hołdują podobnym wzorcom. Tworzy to wiarygodny wizerunek tego polskiego producenta i pozwala trafić do grupy odbiorców, którzy wyznają te same wartości. Od 2019 roku rozwój marki gwałtownie przyspieszył i mamy nadzieję, że jej dobra passa utrzyma się jak najdłużej!