Każde pokolenie wyróżnia się określonym sposobem myślenia, postrzeganiem rzeczywistości czy decyzjami zakupowymi. I tak jak milenialsi przykładają większą wagę do przemyślanych zakupów, a generacja Z reaguje bardziej emocjonalnie, to wszystkich łączy wspólna cecha — nabycie wartościowego przedmiotu, który będzie po prostu dobry. Przedstawiamy staranną selekcję zegarków, które są odpowiedzią na potrzeby pokoleń.
Wśród podobieństw można wyróżnić o wiele więcej cech, niż nam się wydaje. Oba pokolenia w okresie dorastania miały już dostęp do technologii, co w rezultacie powoduje, że oba są równie dobrze zaawansowane technologicznie. Kupując zegarki o wiele częściej przeglądają smartwatche, niż pokolenie naszych rodziców. Tak samo atrakcyjnie postrzegają marki niszowe, w przypadku milenialsów te, które są stonowane, cenione wśród entuzjastów, a w przypadku pokolenia Z te, których projekty podkreślają ich indywidualność. Czego więc szukać?
W jaki sposób gen Z podkreśla wspomnianą indywidualność? Na pewno kolorem, ciekawym projektem, który wyróżnia się z tłumu. Pokolenie Z lubi limitowane, ciężko dostępne produkty, a także takie, które można samodzielnie personalizować. Dobrą propozycją będzie SET Tissot Lovely Summer T058.109.16.031.01, składający się z zegarka i trzech dodatkowych, wymiennych pasków w modnej, letniej kolorystyce. W zależności od stylizacji można dopasować zegarek do outfitu. Taki zestaw oferuje wachlarz możliwości, a nawet będzie pasował do aż czterech stylizacji all color jednocześnie! Swoją drogą Tissot jest też znaną marką podkreślającą gust właściciela.
Zegarki smartwatch to świetny gadżet dla wszystkich, którzy chcą mieć stały dostęp do swojego telefonu. Są też bezpiecznym i praktycznym towarzyszem do treningów. Wśród milenialsów i gen Z często wybieraną marką są zegarki Suunto. Oferują dostęp do zaawansowanych technologii śledzących aktywność, taką jak kroki, kalorie, posiadają też rozbudowane profile aktywności, ale też przydają się do organizacji codziennych czynności. Jeżeli potrzebujesz mieć dostęp do powiadomień, kalendarza, płatności zbliżeniowych oraz mieć osobistego trenera w jednym to przydatnym akcesorium będzie zegarek Suunto 5 Peak Ridge Sand Multicolor SS050736000. W prawdzie cała seria Suunto 5 Peak i Suunto 5 zapewnią wsparcie. Wyróżnia je lekka budowa, bardzo dobra bateria, działająca w trybie czasu do 12 dni, a także wbudowany GPS na dalsze wycieczki.
Jedni śledzą trendy bardziej drudzy mniej. Dlatego to dobry czas na przypomnienie kilku zasad, które kierują zegarkami tego sezonu. Po pierwsze kształty kopert, odchodzące od klasycznej okrągłej. Pojawia się wiele zegarków z prostokątnymi lub owalnymi kopertami. Niektóre kłaniają się ku stylistyce vintage, szczególnie wybieranej przez pokolenie Z. W branży zegarków ostatnio pojawia się co raz więcej zieleni, która świetnie prezentuje się na tarczy zegarka. Łącząc wszystko w całość z dumą przedstawiamy z męski Boccia Titanium Sapphire 641793, w którym elegancja i vintage uzupełniają się wręcz idealnie. Jest to też bardzo lekki zegarek ze względu na wykonanie z tytanu. Unikatowy, jednocześnie bardzo uniwersalny — zgra się zarówno ze streetwearową stylizacją, jak i będzie pasował do stroju smart-casual do pracy.
Marka OOO będzie dobrym rozwiązaniem zarówno dla milenialsów lubiących jakościowe produkty, jak i dla pokolenia Z, które ceni historię i opowieść, jaka niesie się za daną rzeczą. Out Of Order należy do marek niszowych o bardzo dobrej jakości. Jedną z nowych kolekcji jest Out Of Order Coctail, w której design każdego zegarka inspirowany jest drinkiem. I tak mamy na przykład zegarek Out Of Order Shaker Margarita Automatic GMT OOO.001-25.MAR o dwukolorowej tarczy: piaskowej i beżowej. Odzwierciedla ona drink gdzie smak i słodycz mają idealną równowagę, a pianka doskonale wymieszanej Margarity unosi się ponad napój. Drink Margarita to współczesny, ale i ponadczasowy klasyk — idealnie dla dwóch pokoleń! W kontekście samego zegarka warto przypomnieć, że to naprawdę solidny dodatek, na który składa się japoński zegarek Seiko NH34A z funkcją GMT, szkło szafirowe z antyrefleksem, czy obrotowy bezel 60 kliknięć.
Niektórzy wybierają po prostu niepodważalną, sprawdzoną klasykę. I tak w naszym zestawieniu zegarków dla milenialsów i pokolenia Z nie mogło zabraknąć zegarka Citizen. Markę nosili nasi dziadkowie, ojcowie, czas więc na kolejne pokolenia. Tak więc, aby zegarek był jednocześnie klasyczny i współczesny, wybraliśmy model Citizen Radio Controlled Eco-Drive CB5914-89E, napędzany światłem. Jest to bardzo komfortowe rozwiązanie dla wszystkich osób żyjących szybko, która nie ma czasu na wizyty u zegarmistrza. System Eco-Drive pobiera energię z dowolnego źródła światła, przez co odchodzi konieczność wymiany baterii. Dodatkowo jest to bardzo dobra propozycja dla osób podróżujących, czy to biznesowo, czy wakacyjnie. Technologia Radio Controlled pozwala na automatyczną synchronizację czasu za pomocą fal radiowych, dzięki czemu bez względu na miejsce pobytu zawsze pokazuje prawidłową godzinę. Zapewnia precyzję zegara atomowego, a margines błędu to 1 sekunda na milion lat.
Potrzeby każdego się różnią. Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego oferujemy bogatą ofertę, w której każdy znajdzie coś dla siebie. W szczególności polecamy zegarki limitowane, wyróżniające się nie tylko ciekawym projektem, ale będącymi także bardzo dobrą inwestycją na przyszłość. Tańsze, ale równie ciekawe alternatywy dla pokolenia Z znajdziesz w ofercie zegarków Swatch, z kolei jeżeli jesteś milenialsem i trochę brakuje Ci tu klasyki, zajrzyj do oferty Doxa i Certina.