Logo to jedna z najważniejszych cech marki, która jest z nią kojarzona i umieszczana na każdym z sygnowanych przez nią produktów. Idealne logo ma za zadanie nie tylko przyciągać wzrok i wzbudzać uwagę, ale być jak najbardziej związane z nazwą danego przedsiębiorstwa oraz z jego historią. Wiele z głównych symboli marketingowych popularnych manufaktur czasomierzy związane jest z niesłychanie ciekawą symboliką oraz zdumiewającą opowieścią związaną z historią jego powstania.
Atlantic to kultowa, szwajcarska marka zegarków, której historia sięga 1888 roku. Manufaktura założona została przez Eduarda Kummera w szwajcarskim Bettlach. Od początku istnienia czasomierze sygnowane logiem marki kojarzone były z niesłychaną wodoszczelnością, prestiżem oraz wzbudzającą podziw jakością wykonania. Logo, czyli znak rozpoznawczy przedsiębiorstwa, w przeciągu lat zmieniał się wielokrotnie. Na tarczach pierwszych zegarków tejże marki ujrzeć możemy prosty, sprawiający wrażenie wykonanego odręcznie, napisu z nazwą „Atlantic”. Pierwszą zmianę przyniósł przełom lat 50/60, kiedy to jako logotyp nad napisem pojawiła się mała litera „a”. Dziś znakiem rozpoznawczym marki Atlantic jest symbol kotwicy i cyrkla, który na stałe wszedł do świadomości klientów wraz z popularyzacją modeli z serii World Master. Logo ma wskazywać na ocean i wszelkie trudności z nim związane oraz ma być kojarzone z wysoką wodoszczelnością, z której słyną czasomierze Atlantic.
Aviator to powstała w 2000 roku w Rosji marka zegarków, która inspirowana jest wyczynami bohaterskich, rosyjskich pilotów. Od 2006 roku marka jest głównym sponsorem rosyjskiej grupy akrobacyjnej „Swifts”, która do swoich wyczynów używa legendarnych i kultowych MIG-29. W 2011 roku przedsiębiorstwo przeniesione zostało do szwajcarskiego kantonu Jury, który nazywany jest doliną krzemową sztuki zegarmistrzostwa. Zegarki Aviator od początku swojego istnienia dedykowane są lotnikom, o czym świadczą użyte do ich produkcji materiały oraz niezwykle czytelne tarcze, pozwalające na odczytanie danych w najbardziej ekstremalnych warunkach. Nic więc dziwnego, że logo zegarka stanowi symbol samolotu, w który wpisano pierwszą literę nazwy marki, czyli „A”.
Lacoste to marka, która swoją działalność rozpoczęła od produkcji kultowych koszulek tenisowych, które zrewolucjonizowały rynek odzieży sportowej. Produkcja w zawrotnym tempie rozszerzyła się o perfumy, biżuterię, torebki oraz czasomierze. Kultowe i znane wszystkim logo z zielonym krokodylem związane jest z założycielem przedsiębiorstwa, tenisistą Rene Lacoste. W 1926 roku, podczas turnieju US OPEN, Rene założył na siebie białą, szytą z francuskiej bawełny, koszulkę z krótkim rękawem, która stanowiła całkowitą odmianę od panujących w ówczesnych czasach trendów wśród tenisistów. Rok później, amerykańska prasa nazwała Rene aligatorem, z powodu noszonej przez niego torby ze skóry tego zwierzęcia. Pseudonim ten został doceniony przez fanów tenisisty, którzy uważali, że w idealny sposób odzwierciedla on zawziętość zawodnika na boisku. Sportowiec poprosił swojego znajomego o narysowanie krokodyla, którego wizerunek zaczął być haftowany na noszonych przez niego koszulkach.
Daniel Wellington to istniejąca od 2011 roku szwedzka firma, za której powstaniem kryje się ciekawa historia. 21-letni , szwedzki podróżnik Filip Tysander podczas wycieczki do Australii spotkał na swojej drodze eleganckiego Anglika, który zaimponował mu swoim nienagannym i bezpretensjonalnym stylem. Uwagę Tysandera przykuł zegarek, który nosił na swojej ręce napotkany Anglik. Koperta czasomierza utrzymana była w stylu retro i zawieszono ją na pasku w stylu NATO. Widok ten stał się inspiracją dla młodego Szweda, który zdecydował się na założenie własnej manufaktury, której nazwa pochodzi od imienia i nazwiska Anglika, zaś produkowane przez przedsiębiorstwo zegarki nawiązują w bezpośredni sposób do modelu, jaki posiadał on na swoim nadgarstku. Logo marki, które możemy zobaczyć na tarczy każdego z modeli, to odwrócona litera "D" oraz litera "W", czyli inicjały pochodzącego z Anglii Daniela Wellingtona