Marka Alantic została założona w 1888 roku w Bettlach w Szwajcarii przez Eduarda Kummera. Przez pierwsze 64 lata firma nosiła nazwę Eduard Kummer Bettlach (EKB), którą później zmienioną na Atlantic. W początkowej fazie zegarmistrz zatrudniał około 20 osób i trudnił się jedynie produkcją podzespołów do zegarków innych szwajcarskich manufaktur. Jednak wraz z rozwojem przedsiębiorstwa liczba pracowników wzrosła do ponad 700, co pozwoliło na nawiązanie współpracy z Asuag i rozszerzenie oferty do czasomierzy naręcznych. Trzeba również zaznaczyć, iż prace były dość ciężkie ze względu na brak elektryczności, która dotarła do tamtych terenów dopiero 1 905 roku. Przełomem w wytwarzaniu było zastosowanie lamp naftowych, małych źródeł energii wodnych czy wybudowanie LOKOMOBILE, czyli parowego lub węglowego bojlera wytwarzającego ciśnienie. Eduard Kummer był tradycjonalistą, ale wierzył w rozwój przemysłu oraz przestrzegał, a nawet ulepszał prawa pracy. To przysporzyło mu wielu oddanych pracobiorców i zaowocowało szybkim postępem w działalności.
W 1932 roku marka przedstawiła pierwszy zegarek sygnowany logiem Atlantic, co wzbudziło zainteresowanie i uznanie miłośników zegarmistrzostwa. Model wyróżniał się na tle innych szwajcarskich wyrobów jedną bardzo ważną cechą - wodoszczelnością. W tamtych latach zegarki wodoodporne były rzadkością. Ta zaleta stała się więc znakiem charakterystycznym dla marki Atlantic. Kolejny sukces przyniósł rok 1950, kiedy konstruktorzy zastosowali w czasomierzach mechanizm szybkiego przesuwu datownika za pomocą koronki. To zrewolucjonizowało cały rynek a świat, zaczęły obiegać reklamy świadczące o tym, że „Speed-switch“ przyspiesza tę operację aż 52-krotnie! Również marketing firmy radził sobie bardzo dobrze. Specjaliści od promocji zaprojektowali serię kolorowych, bardzo oryginalnych plakatów lansujących jakość i rozwój swoich produktów.
To nowatorskie rozwiązanie sprawiło, że zegarki Atlantic zaczęły być bardzo popularne w Europie Centralnej i Wschodniej, szczególnie w Polsce. W 1950 roku powstały pierwsze salony na tych terenach. Marka traktowała ten rynek bardzo priorytetowo i dzięki bardzo dużej sprzedaży wybrała nasz kraj na swojego ambasadora, którym od 2007 roku jest rajdowiec Krzysztof Hołowczyc. Polak od roku 2009 może pochwalić się również współpracą z tą firmą na arenie międzynarodowej. Pod koniec lat 50 tych firma rozszerzyła dystrybucję na inne kontynenty. Efekty kooperacji można zobaczyć na udostepnionym przez Atlantic filmie promocyjnym :
Równie ciekawie prezentuje się historia samego logo marki, które od 1888 roku zmienił się aż 17 razy. Każda nowa kolekcja posiadała odrębny logotyp, z czego pierwszych 7 charakteryzowało się płaskim nałożeniem na tarczę i wyglądało jak pisane odręcznie. Lata 50 przyniosły istotne zmiany- na cyferblatach zaczęto umieszczać napis wypukły. W latach sześćdziesiątych zrezygnowano zaś z wyglądu pisma odręcznego. W późniejszych latach nastąpiło bardzo dużo istotnych metamorfoz w stylu pisma, faktury i całego designu. Dzisiaj logo jest sprytnym połączeniem cyrkla i kotwicy.
W ciągu 120 lat marka może pochwalić się stworzeniem wielu bardzo udanych kolekcji. Do najważniejszych możemy zaliczyć model "Nautilus" posiadający wodoodporność 1000 m, "Midas" o zwiększonej odporności koperty i szkła czy wreszcie najpopularniejszy "Worldmaster", który jest hołdem dla tradycyjnych serii. Wszystkie czasomierze zaprojektowane są w klasycznym stylu i produkowane w całości w szwajcarskich manufakturach- od samych mechanizmów po mocowania i paski. To sprawia, że są ponadczasowe i bardzo cenione przez ich miłośników za ich jakość, trwałość i komfort. Marka Atlantic należy do prestiżowej Federacji Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego (FHS).
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą marki ATLANTIC.